Kawa wymieniana jest obecnie wśród najpopularniejszych napojów w kraju. Według różnych badań prawie 80% dorosłych Polaków deklaruje, że pije regularnie ten napój. Należy mieć świadomość, że umiarkowane spożywanie kawy może przynieść bardzo dużo korzyści zdrowotnych. Oczywiście w niektórych przypadkach rekomendowane jest ze względów zdrowotnych ograniczenie picia kawy albo rezygnacja z niej. Dla osób, które niestety nie mogą pić tradycyjnej kawy, polecana jest kawa zbożowa.

Jak prezentuje się skład kawy Inki?

Kawa Inka w zdecydowanej większości przypadków wytwarzana jest z prażonych ziaren jęczmienia i żyta. Ponadto w skład tego rodzaju kawy wchodzą buraki cukrowe i cykoria. Warto wiedzieć, że w przeciwieństwie do tradycyjnej kawy, nie zawiera ona kofeiny. Należy również koniecznie zaznaczyć, że bardzo dużo kaw zbożowych jest wzbogaconych w składniki mineralne. Producenci podejmują bowiem decyzję o dodaniu do nich wapnia czy magnezu. Obecnie na rynku dostępne są także wersje kawy zbożowej bezglutenowej. Klienci mogą także w składzie kawy zbożowej znaleźć różnego rodzaju dodatki, do których należy zaliczyć figi. Rekomendowane jest również bardzo dokładne przeczytanie etykiety przed sięgnięciem po ten produkt. Warto wiedzieć, że różne rodzaje kawy mogą się różnić składem. Część kaw dostępnych na rynku może bowiem zawierać różne barwniki, stabilizatory, aromaty czy emulgatory.

Jakie są zalety kawy zbożowej Inka?

Kawy zbożowe jak wiadomo z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Posiadają bowiem w swoim składzie mnóstwo bioaktywnych substancji, do których należy zaliczyć także związki o przeciwutleniających właściwościach. Ponadto warto mieć świadomość, że kawa inka jest bardzo bogatym źródłem błonnika pokarmowego. Z kolei cykoria, która bardzo często wchodzi w skład kaw zbożowych charakteryzuje się szerokim wachlarzem właściwości prozdrowotnych. Omawiany produkt dzięki obecności polisacharydu inuliny reguluje metabolizm węglowodanów i lipidów. Wykazuje również przeciwnowotworowe działanie. Do atutów tego rodzaju kawy należy również zaliczyć fakt, że bez problemu mogą spożywać ją osoby starsze, dzieci, a także kobiety w ciąży.

Czy kawa inka jest zdrowa?

Inka kawa charakteryzuje się przede wszystkim posiadaniem licznych substancji o prozdrowotnym charakterze. Warto bowiem wiedzieć, że omawiana kawa oddziałuje bardzo pozytywnie na funkcjonowanie organizmu dzięki zawartości błonnika, przeciwutleniaczy, witamin z grupy B, a także składników mineralnych, do których należy zaliczyć fosfor, potas, magnez. Kawa zbożowa jest również świetną alternatywą dla tradycyjnej kawy.

 

Z roku na rok coraz większą popularnością cieszą się dieta wegetariańska i wegańska. Nikogo nie powinien zatem dziwić fakt, że ludzie poszukują roślinnych, pełnowartościowych zamienników substancji pokarmowych zwierzęcego pochodzenia. Ponadto nie tylko w odżywkach i suplementach, ale również na półkach sklepów specjalizujących się w zdrowej żywności obok białka sojowego można znaleźć białko konopne. Czy warto zatem włączyć produkty konopne do swojej codziennej diety?

Co to jest białko konopne?

Warto mieć świadomość, że białko konopne jest to produkt powstający z siewnej konopi. Do ciekawostek należy zaliczyć fakt, że jednym w podgatunków wspomnianej konopi siewnej są znane konopie indyjskie, z których pozyskiwana jest marihuana. Koniecznie trzeba podkreślić, ze białko konopne jest pozbawione właściwości psychotropowych. Ma bowiem postać drobnego proszku w kolorze zielonym. Nie wszyscy mają świadomość, że omawiane białko powstaje na drodze suszenia, a następnie rozdrabniania nasion konopi.

Jakie są właściwości białka konopnego?

Czym dokładnie charakteryzuje się białko konopne, że z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów? Pierwszym argumentem przemawiającym za zakupem tego rodzaju białka jest fakt, że w procesie produkcji nie wykorzystuje się wysokiej temperatury. W ten sposób nie tylko struktura białka będzie nienaruszona, ale również możliwe będzie korzystanie z bardzo dużej liczby dobroczynnych właściwości. Dodatkowo należy mieć na uwadze fakt, że w nasionach konopi występuje bardzo duża liczba cennego błonnika, który bardzo pozytywnie oddziałuje na pracę całego przewodu pokarmowego. Ponadto stosunkowo długo utrzymywane jest uczucie sytości.

Białko konopne jest również bardzo bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6, które będą strzegły człowieka przed różnego rodzaju chorobami cywilizacyjnymi, do których należy zaliczyć zawał serca, miażdżycę czy udar mózgu. Z kolei rozpuszczalna w tłuszczach witamina E ma bardzo korzystne działanie na skórę, przede wszystkim przez obecność kwasów będzie bardzo szybko i łatwo wchłonięta. Trzeba również wiedzieć, ze białko konopne jest białkiem pełnowartościowym. Zawiera zatem wszystkie aminokwasy egzogenne, których niestety organizm ludzki nie będzie w stanie samodzielnie wyprodukować.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że jeszcze do niedawna twierdzono, że tylko i wyłącznie białko zwierzęce jest pełnowartościowym białkiem. Ludzie nie są jeszcze świadomo, że produkty pochodzenia roślinnego mogą poszczycić się praktycznie takim samym składem aminokwasowym. Białko konopne pozbawione jest także alergizujących działań.

Mówi się, że jagody goji to najbardziej zdrowe owoce na świecie. Od ponad 2500 lat w medycynie naturalnej stosują je mieszkańcy krajów azjatyckich. W tamtych kręgach nazywane są „owocami długowieczności” i mają naprawdę ogromny wpływ na zdrowie. Z tego artykułu dowiesz się czym są jagody goji, jakie jest ich działanie oraz zastosowanie.

Czym są jagody goji? 

Jagody goji to owoce, które występują w Azji, Ameryce Północnej i Środkowej. Są to krzewy kolcowoju, które pną się do góry w podobny sposób jak winorośl. W krajach azjatyckich nazywane są „czerwonymi diamentami”, ze względu na swój niesamowity wpływ na zdrowie. W Chinach odbywają się nawet kilkudniowe festiwale na cześć tej rośliny. Świadczy to o jej wysokim statusie w tych rejonach.

Owoce goji – działanie i wpływ na zdrowie? 

Jagody goji ze względu na swój skład mają niezwykle pozytywny wpływ na zdrowie. Zawierają one wiele antyoksydantów, które wpływają odmładzająco na organizm i mogą hamować działanie wolnych rodników, ma to działać jako profilaktyka w walce z nowotworem. Owoce te zawierają także witaminy C, B i E oraz żelazo, cynk i potas. Obecny w nich jest również błonnik, który pomocny jest przy odchudzaniu. Mieszkańcy krajów azjatyckich uważają, że owoce goji pomagają w chorobach serca, wątroby, wzmacniają odporność, wzrok oraz zwalniają proces starzenia się.

Jagody goji wpływają również dobrze na nadciśnienie oraz cholesterol. Substancje, które zawiera ten owoc powodują obniżenie cholesterolu i wzrost tego”dobrego” cholesterolu. Są one także jednym z najbogatszych źródeł witaminy C, która ma duży wpływ na poprawne działanie układu krążenia. Jagody goji pomagają także wątrobie w pozbyciu się toksyn. Jak widać mają one bardzo wiele prozdrowotnych zastosowań. Wspierają nasz organizm niemal kompleksowo.

Jagody goji – jakie jest ich zastosowanie? 

Owoce goji dostępne są jako: suszone owoce, tabletki lub proszek. Są one w smaku podobne do żurawiny, ale są od niej mniej słodkie. Mają w sobie także posmak pomidorów. W kuchni stosowane są najczęściej jako dodatek do dań czy deserów lub jako właśnie przekąska. Można także z owocami goji przygotować herbatę ziołową. Robi się z nich także wina, soki oraz suplementy jako tabletki czy proszki.

Czy jedząc jagody goji jesteśmy narażeni na skutki uboczne? 

Musimy pamiętać, że jagody goji można pomylić z kolcowojem pospolitym, który uznawany jest za trujący. Kolcowój pospolity może powodować takie skutki uboczne jak zatrucie pokarmowe(wymioty i biegunka) czy paraliż układu nerwowego i mięśniowego. Trzeba więc dokładnie czytać skąd nasz owoc pochodzi i jakiego jest rodzaju.